کارنو وزین سریر

نشانه های اتمام لنت ترمز

نشانه های اتمام لنت ترمز

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز قسمت مهمی از سیستم ترمز است که با اصطحکاکی که در چرخ بوجود می‌آورد باعث می‌شود که سرعت ماشین گرفته شود و در نهایت متوقف شود. صدای هشدار فرسودگی لنت ترمز حاکی از نیاز خودرو به سرویس است. اگر این صدای هشدار نادیده گرفته شود نهایتا عملکرد ترمز صورت نمی گیرد و منجر به خسارت‌های سنگینی همچون تصادف، خوردگی رینگ و… را به شما تحمیل کند. از دیگر موارد مهم برای لنت‌ها این است که بدانیم چه نوع لنتی مناسب خودروی ما است و بیشترین بازده را دارد. اگر لنت ها استاندارد نباشد، احتمال آسیب رسیدن به دیسک یا کاسه ترمز نیز وجود دارد. خرابی دیسک در ترمز های شدید می تواند باعث لرزش در پدال ترمز و غربیلک فرمان شود و در نهایت کنترل خودرو را بگیرد.
معمولا طول عمر لنت ترمز در یک رانندگی معمولی و اصولی بین 35 تا 40 هزار کیلومتر است. البته برای لنت های عقب که اکثرا کاسه ای هستند با توجه به فشار کمتر بر آن ها معمولا طول عمر دو برابری برای لنت ترمز می توان در نظر گرفت.
یکی ازنشانه های ضعیف بودن لنت ترمز، دیر عمل کردن و خوب عمل نکردن ترمز و ترمز دستی می باشد.


نشانه های اتمام لنت

1- روشن شدن چراغ خطر ترمز یا چراغ ABS اولین نشانه تمام شدن لنت ها است.
2- صدای سوت لنت، صدای خرخر یا خش خش لنت ها هنگام گرفتن ترمز
3- زمان طولانی تر برای ایست خودرو و کشیده شدن خودرو هنگام ترمز
4- پایین آمدن سطح روغن ترمز در مخزن روغن ترمز
5- پایین آمدن قدرت ترمزگیری و لرزش پدال ترمز
6- نیاز به فشار بیش از حد به پدال ترمز


روغن ترمز

روغن ترمز یکی از موارد مصرفی خودرو می باشد که نقش نگه دارندگی داشته و باعث از حرکت ایستادن آن می گردد. و همچنین از مهم ترین قسمت های سرویس دوره ای خودرو محسوب می شود، این مایع معمولا پس از 2 سال رطوبت را به خود جذب می کند و پس از این مدت، 3درصد این مایع آب است .این آب موجود در ترمز های شدید به بخار تبدیل می شود و از قدرت ترمزگیری می کاهد. به همین دلیل باید پس از طی کردن حداکثر 60 هزارکیلومتر، روغن ترمز تعویض گردد.
روغن ترمز ها در سه استاندارد مختلف تولید و در خودروها استفاده می گردند که این مدل ها عبارتند از: DOT5، DOT4، DOT3 که دات3 و دات4 آن بیشتر در خودروهای سواری استفاده می گردد.

شما می توانید لنت اصل و با کیفیت را با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی کارنو به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

کیفیتی که انتظار دارید با قیمتی که ! انتظار ندارید

طراحی سایت نونگار پردازش