کارنو وزین سریر

در رابطه با باتری و عمر مفید آن بیشتر بدانیم!!

در رابطه با باتری و عمر مفید آن بیشتر بدانیم!!

در رابطه با باتری و عمر مفید آن بیشتر بدانیم!!

 

باتری خودرو یکی از قطعات کلیدی خودرو است که در صورت خرابی، مشکلات زیادی برای راننده ایجاد می کند. اطلاع از شرایط باتری و زمان تعویض آن یکی از موارد مهمی است که مالکان خودرو باید از آن اطلاع داشته باشند.

نگهداری خودرو یا باتری در محیط گرم با دمای ثابت باعث حفظ توان و طول عمر باطری میشود و در سرما به علت کاهش فعل و انفعالات شیمیایی باتری های ضعیف زودتر از کار می افتند.

اکثر باتری های خودرو دارای یک چشمی (نشانگر) هستند که چندین رنگ مختلف دارند و هر کدام از این رنگ ها نشانگر وضعیت شارژ باتری است.

نشانگر باتری یک اسید سنج ساده است که با اندازه گیری غلظت الکترونیک اسید با یکی از سه رنگ سبز، قرمز و سفید ما را از وضعیت باتری مطلع می کند. رنگ سبز به نشانه سالم بودن باتری و شارژ بودن کامل آن است. رنگ قرمز یا مشکی به این معناست که شارژ باتری از حد استاندارد کمتر است اما همچنان میتواند وظایف خود مانند استارت زدن را انجام دهد. رنگ سفید ایمنی شارژ باتری خودرو کاملا تخلیه شده است و در بیشتر مواقع باید تعویض شود.

سن یک باتری به ریزش مواد فعال صفحات آن در اثر انقباض و انبساط این صفحات که در طول فرآیند شارژ و دشارژ می افتد بستگی دارد.برای نگهداری یک باتری برسی سطح الکترولیت،محکم بودن سر باتری ها، تمیز کردن سطوح خورده شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام لازم است. باتری هایی که اغلب عمر خود را در حالت فول شارژ هستند بیش از باتری هایی که دائما نیمه شارژ هستند عمر می کنند.

اگر قرار است برای مدتی طولانی از خودرو خود استفاده نکنید، سرباتری منفی خودرو را جدا نمایید.

هنگام جدا نمودن باتری، اول قطب منفی را جدا کنید و برعکس هنگام بستن اول قطب مثبت را وصل کنید.

 

علائم خرابی باتری

1-موتور استارت نمی خورد و صدای تق تق استارت شنیده می شود.

2-هنگام استارت زدن، باتری نتواند استارت را به حرکت در آورد.

3-هم زمان با استارت زدن نور پشت آمپر ضعیف و قطع می شود.

4-کم شدن پی در پی آب خانه های باتری است.

5-شیرین شدن آب باتری.

 

اخطار باتری!!!!

  • هرگونه شعله یا جرقه را از باتری دور نگه دارید.باتری گاز هیدروژن تولید می کند که در صورت قرار گرفتن در معرض شعله یا جرقه ممکن است منفجر شود.

  • اگر باتری خالی یخ زده یا سطح مایع الکترولیت آن پایین باشد، اقدام به استارت موتور به وسیله باتری کمکی نکنید.ممکن است باتری ترکیده یا منفجر شود.

 

در صورت وجود مشکل می توانید با امداد خودرو شرکت کارنووزین سریر تماس بگیرید. همکاران ما در اسرع وقت خود را به شما می رسانند.

کیفیتی که انتظار دارید با قیمتی که ! انتظار ندارید

طراحی سایت نونگار پردازش