کارنو وزین سریر

کارشناسی رنگ خودرو

کارشناسی رنگ خودرو

کارشناسی رنگ

اغلب خودروهای کارکرده پس از مدتی دچار آسیب دیدگی از ناحیه بدنه میشوند و بخشهای مختلف خودرو از این موضوع تاثیر میپذیرد. اولین قسمتی که آسیب دیدگی در آن برجسته میشود رنگ خودرو است. به دلیل حساس بودن رنگ بدنه خودرو به آسیبهای خارجی، کوچکترین برخوردها میتواند موجب خط و خش در بدنه خودرو گردد. وجود خط و خشها بر روی خودروی کارکرده موضوعی عادی ست اما گاهی اوقات این آسیب ها بیشتر بوده و نیازمند این است که بخشی از خودرو تعویض یا مجدد رنگ آمیزی شود که این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت خودرو خواهد داشت. یکی از مواردی که پنهان کردن آن از دید خریداران خودرو شایع تر است رنگ آمیزی مجدد خودرو است. هر چند که در بسیاری از موارد دلیل این پنهانکاری تنها به دست آوردن سود بیشتر نیست و بسیاری از فروشندگان خودرو خود از آن بی خبرند. از این رو بهره گیری از تخصص کارشناسان رنگ خودرو در جلوگیری از ضررهای مالی احتمالی بسیار موثر خواهد بود. بعلاوه زیبایی ظاهری خودرو نیز برای بسیاری از ما از اهمیت ویژهای برخوردار است.

زمانی که تصمیم به خرید یک خودرو کارکرده گرفتید، وجود عیوب ظاهری نباید دور از انتظار باشد. گاهی اوقات صاحب قبلی خودرو به دلیل حساسیت شخصی خود و زیبایی بیشتر خودرو تصمیم به رفع این عیوب خواهد نمود اما گاهی اوقات نیز خودرو را به حال خود رها میکنند. قبل از خرید خودرو به خصوص خودروهای گران قیمت بهتر است حتما از خدمات کارشناسی رنگ خودرو استفاده نمایید تا از اقدامات سود جویانه و تحمیل ضررهای احتمالی اجتناب کرده باشید.

 

ضرورت کارشناسی رنگ خودرو


بسیاری از افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم دارند برای اطمینان از سلامت خودرو به کارشناس رنگ خودرو نیازمند هستند. از آنجا که در ایران، صنعت تعمیر و بازسازی خودرو به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و اشخاص ماهری در این زمینه مشغول به کار هستند، در معاملات خرید و فروش خودرو نیاز به یک کارشناس متخصص بیش از پیش احساس میشود. تشخیص رنگ خودرو، نوع و میزان خسارت وارد شده به خودرو را مشخص میکند که میتواند هزینه های احتمالی را که ممکن است در آینده برای خریدار پیش بیاید را از بین ببرد.

 

اولویتهای مهم در کارشناسی رنگ خودرو


مهم ترین بخشهایی که در زمان کارشناسی رنگ خودرو مورد بررسی قرار میگیرد، سقف، ستون و شاسیهای خودرو است.
اولین بخش شامل بدنه اصلی خودرو متشکل از سقف˓ شاسی و ستونهاست. این موارد معمولا در معرض آسیب کمتری هستند و معیاری برای تشخیص رنگ خوردگی سایر نقاط محسوب میشوند. اما در صورتی که کارشناس تشخیص رنگ خودرو رنگ خوردگی این نقاط را تایید کرد˓ خودرو را از نظر فنی به دقت بررسی کنید، چرا که به احتمال زیاد خودرو قبلا واژگون شده و یا به اصطلاح چپ کرده است. احتمال دیگر نیز تصادف از طرفین و یا بخش عقب و جلو ماشین است. به هر حال رنگ خوردگی این نقاط نشان از تصادف و یا اتفاقات جدی نظیر واژگونی است.

دومین بخش که از آن به عنوان نقاط حساس خودرو یاد کردیم قسمتهای بیرونی خودرو نظیر سپر˓ صندوق عقب˓ دربها و گلگیرها می باشند. این بخش در اولویت تشخیص رنگ خوردگی یک خودرو قرار دارند. این بخش ها به همان دلیل که آسیب پذیر تر هستند˓ بیشتر در معرض دید و بازرسی کارشناسان تشخیص رنگ قرار میگیرند. از طرفی به خاطر حساسیت بالای این بخش ها نقاشان خودرو نیز مهارت و زمان بیشتری صرف رنگ آمیزی این بخش ها میکنند و همین امر لزوم مراجعه به یک کارشناس تشخیص رنگ زبده را دو چندان میکند.

 

کارشناس رنگ خودرو کارنو

کیفیتی که انتظار دارید با قیمتی که ! انتظار ندارید

طراحی سایت نونگار پردازش