کارنو وزین سریر

دارنده ISO 9001  از TUV INTERCERT

دارنده ISO 9001  از TUV INTERCERT

دارنده ISO 9001 2015 از TUV INTERCERT

استاندارد ایزو 9001 را استاندارد سیستم مدیریت کیفیت می نامند، بدین معنی که این استاندارد به دنبال ایجاد سیستمی است که کیفیت را در سراسر سازمان مدیریت کند. این استاندارد بعنوان پایه ای برای هر شرکت برای ایجاد یک سیستم برای اطمینان از رضایت مشتری و بهبود به رسمیت شناخته شده است، از مواردی که در ایزو 9001 بسیار حائز اهمیت است، تفکر سیستمی و رویکرد فرآیند است. این استاندارد سازمان را در قالب یک سیستم می بیند و با نگاه فرآیندگرا به سازمان سعی می کند، ارتباط مطلوبی را بین واحدهای سازمان ها ایجاد کند تا علاوه بر بهبود ارتباطات سازمان و کیفیت این ارتباطات، بتوان محصول و خدمات بهتری را نیز به مشتری ارائه کرد. همچنین استاندارد ایزو 9001 با ایجاد الزاماتی در مستندسازی سازمان، سعی در ایجاد نظم می کند.

بخشهایی از این استاندارد که الزامات سیستم مدیریت کیفیت است عبارتند از:

رهبری: الزامات رهبری نیاز به مدیریت عالی را در اجرای QMS مهیا می کند. مدیریت ارشد نیاز دارد تا تعهد خود را به QMS با تضمین تمرکز مشتری، تعریف و برقراری ارتباط کیفیت و اختصاص نقش و مسئولیت در سراسر سازمان نشان دهد.

برنامه ریزی: مدیریت ارشد همچنین باید برای عملکرد مداوم QMS برنامه ریزی کند. ریسک ها و فرصت های سیستم مدیریت کیفیت در سازمان باید مورد ارزیابی قرار گیرد و اهداف کیفیت برای بهبود باید شناسایی شود و برنامه هایی برای انجام این اهداف در نظر گرفته شود.

پشتیبانی: بخش پشتیبانی با مدیریت همه منابع برای QMS، پوشش ضرورت کنترل تمام منابع، از جمله منابع انسانی، ساختمان ها و زیرساخت ها، محیط کاری، منابع نظارت و ارزیابی و دانش سازمانی را پوشش می دهد. این بخش همچنین شامل الزامات در مورد شایستگی، آگاهی، ارتباط و کنترل اطلاعات مستند شده (اسناد و سوابق مورد نیاز برای فرایندهای شما) می باشد.

عملیات: شرایط عملیاتی با تمام جنبه های برنامه ریزی و ایجاد محصول یا خدمات مقابله می کند. این بخش شامل الزامات برنامه ریزی، بررسی نیازهای محصول، طراحی، کنترل ارائه دهندگان خارجی، ایجاد و انتشار محصول یا سرویس و کنترل خروجی های فرآیند غیر متقابل است.

ارزیابی عملکرد: این بخش شامل الزامات مورد نیاز برای اطمینان از اینکه شما می توانید نظارت کنید که آیا سیستم مدیریت کیفیت شما خوب عمل می کند یا خیر. این شامل نظارت و اندازه گیری فرایندهای شما، ارزیابی رضایت مشتری، ممیزی داخلی و بررسی مدیریت مداوم QMS می باشد.

ارتقاء: شامل الزامات مورد نیاز برای ایجاد QMS بهتر در طول زمان است. این شامل ارزیابی عدم انطباق فرآیند و اقدامات اصلاحی برای فرآیندها است. این بخش ها بر اساس چرخه برنامه-انجام-چک-قانون است که از این عناصر برای تحقق تغییر در فرایندهای سازمان استفاده می کند تا روندهای بهبود در فرآیندهای خود را حفظ کنند.

کیفیتی که انتظار دارید با قیمتی که ! انتظار ندارید

طراحی سایت نونگار پردازش