کارنو وزین سریر

میل موجگیر چیست؟

میل موجگیر چیست؟

میل موجگیر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

میل تعادل (به انگلیسی Anti-Roll Bar) یا به قول مکانیک ها و تعمیرکارها، میل موجگیر، یک میله از جنس فولاد است. گرد گیرتعادل لاستیکی و گوی کروی آن فلزی بوده و محفظه آن از فولاد می باشد. در دو سر دارای بوش می باشد. بوش نیز از دو جنس پلاستیکی و فلزی می باشد که پلاستیکی طول عمر بسیار کمی دارد. و بین دو چرخ محور خودرو قرار میگیرد و دو چرخ را به یکدیگر متصل میکند. به وسیله دو اتصال محوری در دو طرف به شاسی ماشین نیز متصل می شود و معمولا در زیر کاپوت قرار دارد. یکی از اجزای جلوبندی ماشین می باشد که در اکثر موارد برای بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودروها به کار می روند. یا به عبارتی کاری که میل موجگیر انجام می دهد کنترل چرخش ماشین، زمان چرخش افتادن در دست اندازها و رانندگی کردن در سطوح ناهموار است که باعث می شود خیلی از این حرکت ها در اتاق حس نشود .

نکته ایی که باید در خرید میل موجگیر به آن دقت کرد:

وقتی اسم جلوبندی می آید یکی از دلایل خرابی قطعات جلوبندی فقط دست اندازها هستند. پارگی گردگیرها عموما به ندرت پیش می آید ولی اگر به هر دلیلی این قطعه خراب شود یکی از عمده ترین نشانه های خرابی آن صدای تق تق و ضربه، در فرمان خودرو مخصوصا موقع پیچیدن است.

اگر مکانیک خودروتون گفت میل موجگیر خراب شده، کافیست شما سیبک سر میل موجگیر را با دست تکان بدهید که نباید لقی داشته باشد و باید درست سر جای خودش قرار گیرد. این نکته شامل قطعات وارداتی نیز می شود.

اگر شما برای خودرویتان به این قطعه احتیاج داشتید ما با بهترین قیمت و کیفیت موجود داریم و می توانید از فروشگاه اینترنتی ما خریدتان را انجام دهید. علاوه بر این قطعه ما در فروشگاه اینترنتی کارنو تمام لوازم یدکی (کیا هیوندا و میتسوبیشی و بی وای دی) را با بهترین کیفیت و قیمت موجود داریم.

کیفیتی که انتظار دارید با قیمتی که ! انتظار ندارید

طراحی سایت نونگار پردازش